miercuri, august 26, 2009

Reabilitarea in Romania: un cosmar fara de sfarsit...

Avem asa: un premier, un primar, un presedinte de bloc, un bloc si un locatar. Nemultumit. De ce? Pai, uite, asa.. D'aia! Ca reabilitarea premierului, primarului, presedintelui de bloc si a blocului in special... ne-au mancat ficatii. Va intrebati oare de ce ficatii nostri au ajuns mici, minusculi chiar si foarte nevricosi? Pai, uitati...Try this. Not at home...

Se numeste reabilitare termica si....

- a inceput in martie, ca o mana cereasca, si suntem la sfarsitul lui august, iar cosmarul nu s-a terminat.

-de sase luni nu pot folosi aerul conditionat, din cauza schelelor de pe bloc...Bine ca a venit toamna.

- de sase luni toate geamurile sunt, oricum, acoperite cu schele

- de sase luni, praful inhalat, expirat, iar inhalat si asezat, oricum, peste tot, mi-a miscorat o buna parte din ficat.

- de'abia terminasem renovarea apartamentului. De vreo patru luni, reabilitarea vietii mi l-a distrus. Si stau cu el distrus...

- mai intai, mi-au scos toate tevile de la calorifere...

- ca atare: mi-au distrus, in fiecare camera, cate o buna parte din perete, iar faianta din baie..au spart-o, fara drept de apel. Asadar, am cautat degraba modelul, codul, faianta identica, am cumparat-o, pentru ca baia e din doua culori ( nu mai aveam o culoare). Baia , oricum, a ramas luni de zile asa...

-apoi a urmat o pauza...luuunga, in bunul stil romanesc.

-au aparut intr-o zi, asa, din senin, cu izolarea. La geam. Le-am dat bere, am stat de vorba, povesti, probleme existentiale, politica...si, in sfarsit, izoleaza. Numai ca izoleaza si iesirea de la hota. Le spun, dau jos termoizolarea, pun alta..dau gaura. Si o dau stramb. Initial, nu sesizez problema. Le spun dupa cateva zile, o dau jos si pe a doua si...spun ca o schimba, dar o lasa asa. Dupa mai bine de o luna, apar la geam cu alta placa...O pun pe aia, dau gaura, o dau bine..insa placa e mai mica. Vor mai pune o bucatica, o peticesc. Nimeni nu stie cand...

- si iar o pauza..luuunga..de vreo cateva saptamani bune... S-au schimbat firmele, subcontractorii, meseriasii, amatorii...Unii au fugit cu termopanele, altii le-au montat oamenilor dinainte pe bani..Whatever, ceva s-a intamplat...Pauza, pauza, putintica pauza...

-iar la un moment dat, s-au ivit. Din nou. Pentru ca i-a apucat daramatul balcoanelor. Numai ca au venit intr-o zi cand plecam la serviciu. Le-am zis sa vina a doua zi, ca-mi iau liber. Mi-am luat liber si... n-au mai venit. Au venit dupa nu stiu cate zile, le-au daramat...au umplut de praf tot si iar s-au oprit. Si a urmat iar o pauza luunga....

-in alta zi, cand eram la serviciu, au intrat ei pe balcoanele mele, de capul lor, si mi-au montat ramele...Intr-o zi, o rama ..Dupa alte nu stiu cate zile, cealalta..Eu doar le vedeam cu apareau. Seara...Si..ce credeti? Le-au montat prost. Una e cu spuma si cu dibluri. Cealalta e numai cu spuma...putina, putina...si atat. Si iar au disparut.

-am plecat in concediu, am lasat pe cineva in casa, am venit din concediu...Nicio miscare, niciun zgomot, niciun murmur...Nimic.

-intre timp, spatele blocului se transfomase intr-un imens depozit de gunoi. Toate troacele tuturor oamenilor de pe balcoane zaceau acolo. Noaptea cotrobaiau tiganii, seara se certau mai marii blocurilor ...ce sa faca cu gunoiul, al cui e, cine e responsabil? Dureri de cap...

-cand a venit Boc, a disparut subit gunoiul, au asfaltat o gropita, in conditiile in care tot drumul din spatele blocului e aproape distrus.

-cand au aparut in carne si oase Boc, Ontanu si cine-o mai fi fost pe acolo, au aparut si muncitorii. Toti o data. Zici ca era intrecere...Mi-au montat tevile, dar nu le-au montat de tot...si au mai pus si termopanele..evident, nu toate..pentru ca s-a pierdut un termopan. Au zis ca s-a crapat si l-au dat la schimbat. Ce oameni grijulii, nu? A venit alt transport cu termopane. E si al dumneavoastra. Pleaca. Iar vine. Iar pleaca. Si vine, cu un termopan de la alta scara. De la alt apartament, evident. Nu e problema, il punem pe asta. Dar nu e numarul apartamentului meu pe el! Nicio problema. Il pune, nu se potrivesc masurile. E si acum in fata usii, pe scara. Presupun ca si vecinul de la alta scara isi cauta de nebun termopanul, asa cum inca...il mai astept si eu...
De cum a plecat Boc, au disparut si muncitorii. Si iar. Iar nu se mai misca iar nimic.



Mai au asa: sa termine odata cu tevile de la calorifere, sa-mi gaseasca termopanul, sa-l puna, sa ia banii, sa presteze: 60 ron/geam ( pentru sistem de inchidere vertical) si 50 de ron /geam (pentru plasa impotriva tantarilor), sa-mi opreasca apa, sa-mi scoata odata tevile de apa calda si apa rece din bucatarie si baie, sa le inlocuiasca...Sa-si demonteze in viata asta schelele, sa am si eu lumina naturala, sa montez aerul conditionat, sa-mi bibilesc baia, balcoanele, camerele si peretii daramati si zgariati...

Nu vreau decat atat: sa se termine odata!

Si ce l-a apucat pe dom' primar?

Scrie Gandul.

"Primarul Sectorului 2 al Capitalei, Neculai Onţanu, a găsit o soluţie inedită pentru a serba Zilele Bucureştilor (...) Toţi preşedinţii asociaţiilor de locatari de pe raza sectorului, împreună cu soţiile acestora care, începând cu data de 29 august, vor fi transportaţi cu autocarul la sud de Dunăre, în localitatea Ruse. Oficial, deplasările vor dura câte o zi şi au ca scop vizitarea Mânăstirii de piatră „Sfântul Dimitrie Basarabov”, lăcaş în care s-a născut şi a trăit ocrotitorul Bucureştilor. Neoficial, excursia va asigura participanţilor şi o masă gratuită la un restaurant din Giurgiu, precum şi alte beneficii ce deocamdată nu sunt divulgate. Edilul-şef de sector refuză să dea detalii cu privire la deplasările pe care le-a rezervat."

Deci...am si eu o problema. Si o unica intrebare. Singura. Care suna cam asa: dom' primar, cand se termina cosmarul, daca nu va deranjez too much?

5 comentarii:

mister t spunea...

no comment.

Anonim spunea...

Se lucreaza ca de obicei in tara noastra, daca nu au reusit ei sa faca o amarita de autostrada in 20 de ani ppai ce mai vrem, sint jalnici, jalnici si neputinciosi vai de capul lor, pacat de tara asta care a ajuns o ruina din cauza legilor permisive care combat coruptia doar teoretic, de fapt in RO totul e teoretic chiar si Primul ministru.

Iulian B. spunea...

Au venit si la mine sa ma "izoleze" de la primarie. Am refuzat, alaturi de cei de pe scara pentru ca facusem un calcul si ne iesea mai ieftin daca o faceam noi cu o firma care nu avea treaba cu statul. A durat fix 3 zile si a costat 1400 de lei. La stat m-ar fi costat vreo 4000 de lei :)

ziarist spunea...

@ Ninu. se lucreaza romaneste...
@ Daniel Mihai. Eu n-am avut drept de refuz. Ontanu a decis, administratorii au pus botul, primarul si-a pus un mare banner pe bloc...si gata.cosmarul a inceput. numai ca nu se mai termina.

sandman spunea...

Pai in RO totul e facut la misto.
D-aia nu merge nimic. A taiat Bok panglica, s-a stricat drumul dupa 3 zile. O fi crapat de rusine?
O sa vina iarna si blocul tau va fi la fel, aleea din spate asisderea, si Bok & Ontanu nu vor mai veni sa vada.
Obisnuieste-te cu ideea. :)