vineri, iunie 19, 2015

”Ce faci, Sebilică?” Implicarea B1 TV și România TV.

DOSARUL BOMBĂ AL DNA PLOIEȘTI. INTERCEPTĂRI ȘI PROBATORIU TESTIMONIAL


Vlad Moisescu, învinuit, reținut de procurorii DNA pentru constituire de grup infracțional organizat și trafic de influență, în formă continuată, în dosarul Chiliman, în dialog cu Sebastian Aurelian Ghiță, urmărit penal pentru sprijin de grup infracțional organizat, în dosarul cumnatului lui Victor Ponta, aflat sub control judiciar.

MOISESCU VLAD – Ce faci, SEBILICĂ?

GHIŢĂ SEBASTIAN – Ce să fac, mă uitam la ROMÂNIA TV cum arată ăştia şpăgile lu’ Diacomatu’ şi mă minunam şi eu.

MOISESCU VLAD – Aoleu!

GHIŢĂ SEBASTIAN – Câţi bani… Câţi bani au putut să ia ăştia.

MOISESCU VLAD – Ce urât, mă! Ce urât! Ce urât! E groaznic!

GHIŢĂ SEBASTIAN – Nesimţiţii pământului!

MOISESCU VLAD – Ei, na!


În data de 31.10.2014 
GHIŢĂ SEBASTIAN – Ai văzut că mi-am băgat niţel coada în sectorul 1? Cred că m-ai simţit!

MOISESCU VLAD – Cu ce?

GHIŢĂ SEBASTIAN – Un pic, aşa, cu campania! Şi eu, acolo, un om-doi, o de-aia, o convingere, o door-to-door, o..

MOISESCU VLAD – Aaa, da! Nu e…Foarte bine, ce..!

GHIŢĂ SEBASTIAN – Dar nu exagerat! Că şi voi aţi făcut. Nici să nu fac acolo fără să …(n.n. – nu continuă) Cât vezi scorul? Că, eu am alea de la exit poll-uri şi e 41- 29.

MOISESCU VLAD – Da. Exact.

GHIŢĂ SEBASTIAN Deci, aşa ne-au ieşit.. Tu ai făcut cu ăia ai tăi, cu GSS-ul sau…?

MOISESCU VLAD – Da, da, da. Şi naţional şi … (n.n. – vorbesc simultan)

GHIŢĂ SEBASTIAN – Şi noi la fel. Am făcut calibrările la exit poll.

MOISESCU VLAD – Da, aşa e.


În data de 11.11.2014
MOISESCU VLAD – Da, mă, da. Ce?

GHIŢĂ SEBASTIAN  Hai, mă, ia-ţi prostu’ şi dă-l în p---a mea! Hai, că mă enervezi!

MOISESCU VLAD – 15 minute am… acuma … (n.n. – vorbesc simultan) Următoarele 80 …s-a dus dracu’.

GHIŢĂ SEBASTIAN  Auzi, mă? Auzi, mă? Ştii ăla cu…ăia doi de se culcă în pat unul lângă altul, şi ăla îi zice: bă, fă-ţi labă ţie, nu mie!

MOISESCU VLAD – Bă, bă, să vii nepregătit în halul ăsta, în p…a mea!

GHIŢĂ SEBASTIAN –  Bă, omule, păi ăsta a stat patru ore şi s-a pregătit. VLADE, s-a pregătit, mă, omul! Îţi dau cuvântul meu! Dar, mă enervezi! Am mers la el acasă, am stat, suntem prieteni toţi…Da’ mai du-te-n p---a mea cu sectorul 1 al tău, că mă enervezi! O sun pe IOANA! Oricum nu vreau să vorbesc cu tine!

MOISESCU VLAD – Hai, bă! E de mândrie, bă!

GHIŢĂ SEBASTIAN – O sun pe IOANA! E de mândrie, pe dracu’ să te pieptene! O sun pe IOANA şi te torn la ea. O să-I zic: “IOANO, uite ce face nesimţitul de MOISESCU, fir-ar al dracului să fie!”

MOISESCU VLAD – Da, bine, toarnă! ...Auzi? Mai sunt două de-astea, stăm acasă, în p---a mea! Două emisiuni…îmi bag p---a!

GHIŢĂ SEBASTIAN – Păi, dacă au făcut ăia mişto – tineret, mândria ţării – au făcut mişto de voi cu găinile şi l-aţi trimis pe ăsta la emisiune! (n.n. – râde)

MOISESCU VLAD – Da, pe bune, nene! Sinistru!

GHIŢĂ SEBASTIAN – Da…Mă enervezi! Mâine să dai un whisky, ca să negociem!

MOISESCU VLAD – Bine!

GHIŢĂ SEBASTIAN – Hai! Pa!

MOISESCU VLAD – Pa!

În data de 08-12-2014
GHIŢĂ SEBASTIAN – Azi m-am văzut cu ATANASIU I-am zâmbit aşa… I-am zâmbit şăgalnic, aşa, c-a zis că dacă vrea să pierd alegerile, apelează la mine.

MOISESCU VLAD – Eh, un dobitoc! Stai liniştit, că nu mai are nici el mult!

GHIŢĂ SEBASTIAN – Eu, îţi dai seama! Eu ce să zic? Am vrut să-i zic: „Şi domnu’ BIJBOACĂ e la comisie?”. Ha, ha, ha!

MOISESCU VLAD – He, he, he, he, he, he, he!

GHIŢĂ SEBASTIAN – Dar eu nu … (neinteligibil – n.n.) că ştii că eu nu sunt răzbunător.

MOISESCU VLAD – Da, da, da!


SEMCU ADRIAN-EMANUIL – “Nu ţii minte… aşa…” Zic: “Ce, mă?” Zic: „N-am…” Îţi dai seama, mă, la câte cunoştinţe am… dacă el merge şi spune treaba asta, lumea îl crede, zice: “Împarte ăsta…” Păi dacă mi-a zis că în campanie… „Dă-l în p... mea şi pe CRIN! Nu i-am dat 150 de mii de euro în campanie!? I-ajunge, ce p... mea!” Dacă îi întrebi pe MOISESCU sau pe ăia care au strâns bani aşa… de la SEBI GHIŢĂ, nimic!

BOZIANU NICOLETA CATALINA – Păi da, dar eu vreau să spun că în campanie, mie mi-a zis ADINA că SEBI nu s-a ţinut de cuvânt!

SEMCU ADRIAN-EMANUIL – Păi vezi!

BOZIANU NICOLETA CATALINA – Că a rezol… că a rezolvat o mică problemă care nu era nesemnificativă şi că în rest, a promis ceva şi nu s-a ţinut de cuvânt! Deci eu îţi spun că mi-a zis ADINA, verde în faţă între patru ochi, la n ştiu cât timp după campanie, că mai m-am întâlnit cu ea, că a zis că e neserios!

SEMCU ADRIAN-EMANUIL – Păi da, d-aia nici nu l-a băgat în seamă sâmbătă!

BOZIANU NICOLETA CATALINA – Da!


Declarație:
Precizez faptul că printre societăţile care plăteau comisioane la solicitarea lui Vlad Moisescu se numără S.C. TEHNOLOGICA RADION S.R.L., S.C. DELTA ACM 93 S.R.L., S.C. EUROCONSTRUCT TRADING S.R.L., S.C. STRACO GRUP S.R.L. Aceste societăţi au efectuat lucrări de reabilitare drumuri. Comisioanele pentru acest gen de lucrări erau de 10 % începând cu anul 2007.

Pe segmentul reabilitări de blocuri ştiu că au efectuat lucrări cu plata de comisioane S.C. PALEX S.R.L., S.C. ICONOMIC S.R.L., S.C. ZIGGY S.R.L. În cazul acestui gen de lucrări comisionul solicitat de Vlad Moisescu şi plătit de firme era de 15 % începând de la încheierea contractului de anvelopare a blocurilor din sectorul 1, care a fost încheiat în anul 2011 sau 2012.

Mai cunosc faptul că Primăria Sectorului 1 avea un contract de consultanţă tehnică cu S.C. ROMAIR CONSULTING S.R.L. – reprezentată de Boeru Gheorghe. Nu cunosc personal în ce măsură Boeru Gheorghe a plătit comision către Vlad Moisescu, dar apreciez că atâta timp cât a fost selectat a făcut acest lucru.

Problemele pe care le poate atrage refuzul de a plăti „comisionul” impus de gruparea lui Vlad Moisescu şi Costescu Ioana, sunt următoarele: blocarea plăţilor, întârzierea recepţiilor, rezilierea contractelor şi chiar anularea procedurilor de achiziţie publică încă din fază incipientă, atunci când nu se ajungea la o înţelegere cu patronii firmelor participante. (..)

Mai fac precizarea că uneori Vlad Moisescu solicita ca o parte din comisionul pretins să fie plătit prin achitarea contravalorii unor servicii de publicitate. Vlad Moisescu pretindea ca aceste contracte de publicitate să fie încheiate cu Ghiţă Sebastian, prin firma care îi aparţine acestuia şi în cadrul căreia funcţionează postul de televiziune România TV.
Nu cunosc dacă banii se întorceau de la România TV la Vlad Moisescu sau rămâneau la firma controlată de Ghiţă Sebastian.

Mai cunosc faptul că în anul 2012, în perioada înfiinţării USL-ului, Vlad Moisescu a pretins reprezentanţilor societăţilor comerciale care plăteau comisioane ca o parte din cuantumul acestora să fie achitate către Ghiţă Sebastian, în conturile societăţilor controlate de acesta.


Declaraţie, 12.06.2015:

În anul 2004, Vlad Moisescu, care era preşedintele Organizaţiei PNL Sectorul 1, a impus primarului Chiliman, care fusese în acel an ales primar al Sectorului 1 şi echipei acestuia din Primăria Sectorului 1 să lucreze cu firma STRACO, reprezentată de Traian Horpos şi Alexandru Horpos.
Această firmă urma să efectueze lucrări de asfaltare străzi şi ulterior alte lucrări cum ar fi anvelopare blocuri, lucrări pe care le primea de la Primăria Sectorului 1 prin Direcţia Investiţii (reabilitare sistem rutier şi ulterior anvelopare blocuri) şi prin Administraţia Domeniului Public Sectorul 1 (întreţinere sistem rutier).

În primul mandat al primarului Chiliman, mai precis până la apariţia OG 34/2006, SC STRACO primea contractele de lucrări prin atribuire directă, ca urmare a influenţelor pe care Vlad Moisescu le exercita asupra factorilor de decizie din primărie, respectiv Andrei Chiliman – primar, Grigorescu Robert – director de investiţii în perioada 2004 – 2006, Ioana Costescu – consilier local la acel moment din câte îmi amintesc, Eugen Milea – director la ADP Sector 1.

Ulterior, după apariţia OG 34/2006, STRACO era ajutat să câştige aceste licitaţii prin trucarea caietelor de sarcini la întocmirea cărora participau şi reprezentanţii acestei societăţi. În concret, era o colaborare între reprezentanţii STRACO sau asocierile din care această societate făcea parte şi reprezentanţii primăriei (Robert Grigorescu, Eugen Milea, Piţigoi Bogdan, Diana Mocanu) pentru întocmirea caietului de sarcini şi a documentaţiei de atribuire în aşa fel încât licitaţia să fie câştigată de către STRACO sau asocierea din care făcea parte. Precizez că, din câte ştiu eu, la toate licitaţiile la care a participat STRACO era liderul asocierii.

Arăt că reprezentanţii primăriei care participau la întocmirea caietelor de sarcini, la discuţiile care se purtau cu reprezentanţii STRACO şi care acordau efectiv sprijin la câştigarea licitaţiei, erau determinaţi să favorizeze această societate de către Vlad Moisescu direct şi prin intermediul Ioanei Costescu. Deşi nu ieşea din cuvântul lui Vlad Moisescu, Ioana Costescu era cea care gestiona toată activitatea derulată la nivelul Primăriei Sectorului 1. Din acest motiv, toţi funcţionarii primăriei o ştiau de frică pe Ioana Costescu.

Fac precizarea că, Vlad Moisescu nu a avut niciodată o funcţie publică în cadrul primăriei, însă a avut tot timpul o influenţă determinantă în desfăşurarea activităţilor din primărie. În concret, arăt că, de fiecare dată, participa activ, împreună cu Ioana Costescu şi directorul economic Anca Ludu, la fundamentarea bugetului local. Acesta era direct interesat în alocarea sumelor de bani către direcţiile primăriei (Direcţia de Investiţii, ADP, Direcţia de Utilităţi Publice), având în vedere că acestea urmau să încheie contracte de furnizare servicii cu firme favorizate de Vlad Moisescu, cum ar fi STRACO, ROMPREST ş.a.

Consider că acesta avea interese directe în legătură cu aceste firme, întrucât o parte din banii de pe contractele încheiate cu primăria se întorceau la Vlad Moisescu şi la funcţionarii de rang înalt din primărie cu titlu de mită sau pentru traficul de influenţă exercitat.

Datorită acestei favorizări din partea lui Vlad Moisescu, Alexandru Horpos - unul din patronii firmei STRACO – remitea în mod constant acestuia un procent de 10% - 15% din contravaloarea banilor primiţi de societate de la primărie pentru lucrările contractate şi plătite, acest lucru întâmplându-se cu o frecvenţă de 3 – 4 ori pe an. Sumele erau plătite în numerar (lei sau euro), iar Vlad Moisescu verifica de fiecare dată dacă banii primiţi reprezentau procentul de 10% - 15% solicitat din sumele încasate de STRACO. Pe lângă faptul că acesta ţinea o evidenţă personală a sumelor plătite de primărie, mai efectua verificări şi prin intermediul directorilor din primărie şi/sau consilierilor personali ai primarului Chiliman (Grigorescu Robert –director Direcţie Investiţii şi consilier personal al primarului care se ocupa de investiţii, Piţiogoi Bogdan – director Direcţia Investiţii, Ghioacă Ciprian – director Direcţia Investiţii, Răzvan Munteanu – consilier personal al primarului, Eugen Milea - director ADP, Vlad Roşca – director Direcţie Învăţământ – Spitale, Răzvan Iordan – director al Direcţiei Inspecţie şi consilier şi Emanoil Bocean – consilier al primarului cu atribuţii în Poliţia Locală).

Vlad Moisescu era creierul acestui mod de operare, iar persoana care îi respecta cu stricteţe ordinele, le impunea funcţionarilor primăriei şi controla modul în care aceştia le execută, era Ioana Costescu – consilierul personal al primarului. Totodată, Ioana Costescu reprezenta interfaţa lui Vlad Moisescu cu reprezentanţii firmelor care aveau contracte cu primăria şi care trebuiau să remită acel procent de 10% - 15% din banii încasaţi de la primărie. În situaţia în care vreo firmă întârzia în mod semnificativ să plătească acest comision, Ioana Costescu era cea care se interesa la funcţionarii din primărie dacă s-a întâmplat acest lucru sau nu şi prin intermediul acestora punea presiune pentru a primi sumele solicitate.

Ştiu că Alexandru Horpos îi ducea banii lui Vlad Moisescu la biroul acestuia din urmă, care se află în Cartierul Primăverii, pe str. Pictor Ion Negulici, nr. 27, et. 5, sector 1, iar după remiterea sumei acesta îi chema pe funcţionarii din primărie cu atribuţii pentru a-i confirma că suma primită corespunde procentului de 10% - 15%, prezentându-le funcţionarilor situaţiile cu încasările de la primărie întocmite de STRACO, iar aceştia, după verificări, îi confirmau echivalentul sumei plătite cu procentul stabilit (10% - 15%, după caz).

Mai ştiu că, atunci când Vlad Moisescu nu se afla în ţară sau nu era disponibil, Alexandru Horpos sau un reprezentant al acestuia, pe care ştiu că îl cheamă Rareş, transmitea sumele de bani corespunzătoare procentului arătat către Vlad Moisescu prin intermediul directorilor de direcţii din primărie sus-menţionaţi.

Pot afirma cu certitudine că, cel puţin în privinţa STRACO, sumele de bani primite de Vlad Moisescu, direct sau indirect, sunt exact în cuantum de 10% în ceea ce priveşte lucrările de reabilitare şi întreţinere rutieră şi în cuantum de 15% în ceea ce priveşte anveloparea blocurilor, iar această sumă totală se poate calcula procentual din sumele pe care primăria le-a plătit către STRACO.

Pe de altă parte, mai cunosc faptul că au existat situaţii, ca de exemplu cazul ROMPREST, în care Vlad Moisescu solicita ca parte din procentul stabilit de 10% - 15% să fie plătită prin achitarea contravalorii unor servicii de publicitate către B1 TV, România TV şi alţi furnizori de media, prin care în realitate îşi asigura protecţie atât lui, cât şi lui Chiliman Andrei şi Ioana Costescu. Această protecţie consta în faptul că nu apărea nimic negativ despre ei în mass – media, iar dacă în mod întâmplător ar fi apărut ceva aceştia ar fi avut capacitatea să oprească speculând relaţia contractuală.

Cunosc faptul că banii primiți de la reprezentanții societăților comerciale în modalitatea descrisă mai sus erau împărţiţi între Vlad Moisescu, Chiliman Andrei, Ioana Costescu, Brad Ion şi Partidul Naţional Liberal, în următoarele procente: 30% primarul Chiliman Andrei; 15% Moisescu Vlad; 15% Ioana Costescu; 15% Brad Ion, 10% PNL – Sectorul 1, iar restul de 15% erau folosiţi pentru diverse cheltuieli legate de remunerarea suplimentară a funcţionarilor care participau la cele declarate mai sus.
Raportând procentele la sumele plătite de firme se pot calcula sumele încasate de fiecare dintre cei menţionaţi.
Ştiu faptul că activitatea lui Moisescu Vlad nu s-a limitat la nivelul Primăriei Sectorului 1 Bucureşti, ci s-a extins şi la nivelul Guvernului condus de Călin Popescu Tăriceanu, în sensul că exercita acte de trafic de influenţă determinând angajarea unor funcţionari de rang înalt (secretari de stat sau directori de agenţii şi companii de stat) în funcţii de conducere în ministere, companii, etc., iar în schimbul acestei activităţi pretindea şi primea diverse sume de bani de la aceştia.
(...)
În cazul în care o firmă ar fi refuzat să plătească mita, „comisionul” impus de gruparea lui Moisescu, respectiva firmă nu ar mai fi câştigat niciodată vreo procedură de achiziţie publică la nivelul Sectorului 1. Mai mult, în anumite cazuri s-a ajuns şi la ameninţări la adresa reprezentanţilor firmelor care au refuzat să „cotizeze”.
Plata „comisionului” se făcea foarte discret, de regulă fiind acceptate doar predările de bani în numerar, în locaţii stabilite de către Vlad Moisescu – ca de exemplu sediul PNL Sector 1 din Bulevardul Bălcescu. Banii erau preluaţi direct de Vlad Moisescu. Uneori Vlad Moisescu solicita ca o parte din comisionul pretins să fie plătit prin achitarea contravalorii unor servicii de publicitate. Vlad Moisescu pretindea ca aceste contracte de publicitate să fie încheiate cu Ghiţă Sebastian, prin firma care îi aparţine acestuia şi în cadrul căreia funcţionează postul de televiziune România TV”, se arată în documentele procurorilor.

Niciun comentariu: